Georg Eckert Institute for International Textbook Research vypracoval pri príležitosti 70. výročia oslobodenia koncentračného tábora v Osvienčime štúdiu, ktorá porovnáva učebnice stredných škôl v 139 krajinách sveta a zisťuje, akou formou prebieha výuka o holokauste.
Učebnice v 57 krajinách, vrátane Slovenska, Českej republiky, Spojených štátov, Ruska, Kanady, Brazílie, Nemecka, Poľska, Francúzska, či Turecka, popisujú holokaust priamo, používajúc slová „holokaust“, alebo „šoa“, prípadne pomocou alternatívnej terminológie, ako napr. „genocída židov“.
Niektoré krajiny vyučujú o holokauste čiastočne. Nejde im primárne o históriu holokaustu, ale používajú ho pre ilustráciu iných tém. Jeho historický význam a zložitosť nie sú riešené. Medzi takéto krajiny patria napr. Argentína, Kolumbia, Ekvádor, Mexiko, či Slovinsko.
Desiatky krajín vrátane Nórska, Alžírska a Peru, majú učebné osnovy vzťahujúce sa k druhej svetovej vojne, alebo k národnému socializmu bez výslovného odkazu na holokaust ako taký. Ten sa objavuje iba v kontexte.
Štúdia zistila, že 28 krajín, vo svojich učebných plánoch nemá žiadny odkaz na holokaust, vrátane západných krajín ako sú Nový Zéland a Island, ale rovnako aj krajín ako Bolívia, Thajsko a krajín v moslimských oblastiach, napríklad územie Palestíny, Egypt, či Irak. V niektorých z týchto krajín vzdelávacie programy konkrétny obsah výučby dejepisu nestanovujú.
