ČO SA SKRÝVA ZA CENOU DVOJEUROVÉHO TRIČKA

0

V nemeckom meste Berlín bol zrealizovaný sociálny experiment, cieľom ktorého bolo zistiť, či si ľudia zakúpia lacné tričko v cene 2 eur aj potom, ako budú konfrontovaní s podmienkami, ktoré sú bežné pri jeho výrobe.

V rámci tohto  experimentu bol na Alexanderplatz umiestnený tyrkysový automat, ktorí spomínané tričká ponúkal na predaj.

Záujemcom o kúpu sa však po vhodení požadovanej sumy a výbere veľkosti začali najskôr premietať fotografie z textilných fabrík, ktoré lacné oblečenie vyrábajú.

Spolu s nimi boli kupujúci konfrontovaní aj s informáciami o pracovných podmienkach ako napr. 16 hodinová pracovná doba či odmena menej ako 13 centov na hodinu.

Následne automat týmto ľuďom položil otázkou, či majú stále záujem o kúpu tohto trička, pričom dostali na výber možnosti “Kúpiť” si tričko, alebo 2€ “Darovať”.

Osem z desiatich nakupujúcich sa rozhodlo proti kúpe a vybralo si druhú ponúkanú možnosť.

Experiment zastrešovala organizácia Fashion Revolution, ktorej poslaním je dosiahnuť väčšiu transparentnosť v globálnych dodávateľských reťazcoch textilu a pracovať na zlepšení pracovných podmienok v krajinách výroby.

Organizácia nechce dosiahnuť, aby sa prestalo kupovať oblečenie vyrobené v Bangladéši, Indii, Vietname, Číne, Kambodži, atď, ale chce prinútiť značky, ktoré predávajú oblečenie vyrobené v týchto krajinách, aby prijali zodpovednosť za ľudí a komunity, od ktorých ich podnikanie závisí.

Pozn.: Tip na dokumentárny film zaznamenávajúci praktiky výroby lacného textilu – A killer bargain.

[sociallocker id=2937][/sociallocker]

 

DISKUSIA K ČLÁNKU

avatar
  Prihlásiť sa na odoberanie notifikácií z disusie  
Upozorniť ma na