CYNIZMUS ZA MILIÓNY

0
9778

Cynická obluda je slovenská internetová stránka, ktorej návštevnosť sa pohybuje na úrovni niekoľko stotisíc ľudí mesačne. Ironickou formou reaguje na pomerne šikovne povyberané udalosti a osobnosti, ktoré práve rezonujú v spoločnosti. Medzi často spracovávané témy patria hlavne Fico, Smer, tematika súvisiaca s cirkvou, rozkrádanie majetku štátu, či korupcia. Mediálne sa prezentuje vyjadreniami, že „nereprezentuje žiadny názor alebo postoj, takže ju nemožno ovplyvniť, že to robí účelovo“.  Prezentuje sa aj podtitulom „Zlí ľudia na dobrej adrese“.

Webstránka vznikla krátko potom, ako sa po rozpade vlády Ivety Radičovej dostal k moci Róbert Fico. Netrvalo dlho a odkazy na vtipkovanie Cynickej obludy sa začali objavovať aj na titulke najčítanejšieho spravodajského portálu SME. Okrem toho SME ku koncu roka 2012 urobilo aj rozhovor s v tom čase ešte oficiálne utajeným autorom. Ten v rozhovore uviedol, že Obluda si najradšej uťahuje „z hlúposti a čím je hlúposť extrémnejšia, tým sa ľahšie na ňu nachádzajú paradoxy, ktoré vo finále tvoria vtip“.

No už začiatkom nasledujúceho roka sa identita Cynickej obludy oficiálne odhalila. K autorstvu sa prihlásil Rado Ondrejíček. Ten istý Rado Ondrejíček, s ktorým vyšiel ešte v roku 2011 na SME rozhovor s názvom Nie som cynická obluda. Čiže približne rok predtým, ako bola založená spomínaná stránka.

Autor Cynickej obludy podobne ako SME prezentuje svoj nesúhlasný postoj s politikou Róberta  Fica. Napríklad v ďalšom z rozhovorov v roku 2013 na otázku „Chceli by ste svojou kritikou [prostredníctvom Cynickej obludy] niečo zmeniť?“  reagoval slovami „Nevnímam to ako kritiku, vnímam to ako humor. Napríklad pri témach, ktoré zahŕňajú Fica je veľmi ľahké kritizovať. Veď súčasná vláda robí obrovské množstvo absurdných rozhodnutí. Rozhodne si nerobím nádeje, že by Cynická obluda mohla niečo zmeniť.“

No a paradoxne Rado Ondrejíček  v súčasnosti pracuje v agentúre Jandl. V spoločnosti, ktorá  ešte v polovici novembra v roku 2013 uzatvorila s národnou lotériovou spoločnosťou TIPOS dvojročnú Zmluvu o poskytovaní služieb v oblasti realizácie marketingovo – komunikačnej stratégie v celkovej hodnote 5 712 000 EUR.

Zo zmluvy, ktorá bola zverejnená v centrálnom registri zmlúv vyplýva, že služby o ktorých poskytovanie má štátny prevádzkovateľ hazardných hier TIPOS záujem sú súčasťou Prílohy č.1 tejto zmluvy, avšak zverejnená príloha je vyčiernená. Cenník má byť súčasťou zmluvy ako Príloha č.3,  no táto príloha už nie je zverejnená vôbec.

Viac informácií sa dá zistiť z objednávok, ktoré na svojich stránkach zverejňuje TIPOS. Od podpisu spomínanej zmluvy bolo doposiaľ zverejnených 115 objednávok v celkovej sume prevyšujúcej 2 155 000 EUR bez DPH.

Objavíte tam objednávku na Produkciu spotu na kenové hry v hodnote 249 562 EUR, eTIPOS kasíno – stratégiu komunikácie a kampaň v hodnote 250 000 EUR či Prieskum na meranie efektivity sponzoringu v hodnote 20 793 EUR.

Medzi najzaujímavejšie vyznievajúce objednávky patria hlavne objednávka na Manuál krízovej komunikácie v hodnote 49 000 EUR, mesačné objednávky na správu Facebooku v hodnote okolo 7800 EUR, či mesačné objednávky nazývané „Poskytovanie služieb za mesiac“ v hodnote 41 600 EUR. Kompletný prehľad objednávok si môžete pozrieť tu. 

A takto reagovala spoločnosť Jandl na otázku jedného z daňových poplatníkov, týkajúcu sa Manuálu krízovej situácie:

 

A v prípade spoločnosti Jandl nejde o jediný paradox. 13.marca 2012 ďalšia z tvárí SME, tohto času už ex-VIP bloger Samo Marec vo svojom článku The Fico Years II zakončil rozoberanie výsledkov volieb a pohľad na to, čo Slovensko čaká pod vládou Róberta Fica slovami „Budú to zlé roky plné zlého bačovania a raz na ne budem spomínať ako na jedny z najlepších rokov môjho života. Prežiť ich prežijeme, len bude treba častejšie počúvať Neurosis.“

O približne dva roky neskôr, ho už môžete nájsť ako Copywritera kampaní národnej lotériovej spoločnosti Tipos, ako pre hry Keno, tak aj pre spoty projektu Národná bločková lotéria, ktorý vyšiel z dielne Ficovej vlády. A ktoré sú hradené z prostriedkov dohodnutých  Zmluvou o poskytovaní služieb v oblasti realizácie marketingovo – komunikačnej stratégie v celkovej hodnote 5 712 000 EUR…

Prihlásiť sa na odoberanie notifikácií z diskusie
Upozorniť ma na
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments