NAJMENŠÍ PODIEL NA OBRATE Z PREDAJA POTRAVÍN VYROBENÝCH NA SLOVENSKU MÁ LIDL

0
149

Predaj slovenských potravín na Slovensku v priebehu II. polroka 2014 mierne vzrástol a podiel ich predaja predstavuje v danom období 63,2 %. V porovnaní s rokom 2013 sa podiel slovenských potravín na našich trhoch sa zvýšil o 8,7%.

Foto: mpsr.sk

Ako uvádza rezort pôdohopodárstva “Najvyššie hodnoty dosiahla výroba medu (86,6%) v prípade ktorej došlo až k 15,6% nárastu, a tiež hydinársky priemysel (85,9%). Ďalej je to liehovarnícky priemysel (80,1%), cukrovarnícky priemysel (79,0%) a mäsový priemysel (78,3%). K poklesu  došlo pri predaji zeleniny mierneho pásma (30,6%), a to až o 11,8%. Oproti I. polroku 2014 sa v rámci podielu predaja zvýšili hodnoty konzumných zemiakov (66,2%) o27,7% a ovocia mierneho pásma (47,6%) o 23,6%.

V zostavovanom rebríčku zo všetkých obchodných sietí, mala najvyšší podiel na obrate z predaja potravín vyrobených v Slovenskej republike COOP JEDNOTA vo Vranove nad Topľou (74,4%), v Michalovciach (73,7%) a v Prešove (73,5%).

COOP JEDNOTA obsadila v tomto rebríčku prvých 23 miest, (ak nerátame obchodnú sieť GLOBUS vo Zvolene na 8. mieste s 66,1%), pričom všetky jej hodnoty dosahovali viac ako 60%.

Na posledných šiestich miestach tohto rebríčka sa umiestnili obchodné siete CARREFOUR (53,5%), KAUFALND SR (53,8%), TESCO STORES (49,5%), TERNO GROUP (48,5%), BILLA (45,0%) a LIDL (17,0%).

DISKUSIA K ČLÁNKU

UPOZORNENIE: Vážení­ čitatelia. Verí­me, že budete prí­kladom lepšej spoločnosti aj kultivovanými diskusiami. Pozorne si prečí­tajte pravidlá diskusie, aby sme Váš príspevok nemuseli vymazať, prípadne podstúpiť orgánom činným v trestnom konaní­. Publikovaní­m prí­spevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali, porozumeli im, súhlasí­te s nimi a zaväzujete sa ich dodržiavať. Nezverejňujte prosí­m príspevky porušujúce pravidlá. Ďakujeme.

avatar
  Prihlásiť sa na odoberanie notifikácií z disusie  
Upozorniť ma na